Benvinguts i benvingudes a la secció on podràs descobrir les publicacions que realitzem al museu

Concursos escolars

Data: 01.09.2016 - 30.06.2017

La celebració dels 100 anys del descobriment de les pintures rupestres del barranc de la Valltorta i de Morella la Vella ha motivat la realització de dos concursos, l'un de dibuix i pintura i, l'altre, d'idees creatives per a commemorar aquest aniversari, amb la intenció d'involucrar l'alumnat i els centres educatius en la conservació i difusió del patrimoni cultural que els envolta.

Hi podia participar l'alumnat d'Educació Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat dels centres educatius següents: IES els Ports (Morella), CEIP Mare de Déu de Vallivana (Morella), CEIP la Moreria (les Coves de Vinromà), secció IES Alfons XIII (Benassal), CEIP Alcalde Fabregat (Benassal), CEIP Joan de Brusca (Albocàsser), CRA l'Ullastre (Tírig, la Salzadella i Xert), CRA l'Aiguaneu (Catí i Vilar de Canes).

La participació en els concursos implicava l'acceptació de totes les bases i la cessió dels drets de les obres presentades a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana per a difondre-les o exposar-les dins de les activitats vinculades a la celebració del centenari o unes altres que es consideraren oportunes.

Concurs d'idees creatives per a donar a conèixer les pintures rupestres del teu entorn

L'objectiu del concurs fou que l'alumnat realitzara propostes o treballs per a donar a conéixer les pintures rupestres que hi ha al seu entorn. Es va valorar positivament que les creacions es feren de manera grupal, com ara una aula o diferents cursos, i que s'incentivara el treball cooperatiu i la convivència.

1. Obres a presentar, tècniques i formats

Alguns exemples d'idees que es presentaren foren: microrelats, poesies, contes, cançons, creacions plàstiques (argila, collage, composicions), teatre, vídeo, maquetes... Els formats i les tècniques hi podien ser diversos.

2. Categories i premis:

D'entre totes les obres presentades se'n premiaren sis amb lots de material escolar adequat a les necessitats de cada etapa educativa. Les categories que hi participaren són les següents:

• Educació Primària
  • Educació Secundària i Batxillerat

Concurs de dibuix i pintura

Només s'admetia un treball individual i original per cada alumne o alumna.

1. Temàtica i tècniques

El tema del concurs fou les pintures rupestres. L'alumnat feia el dibuix als fulls model que facilitava l'organització. La tècnica de dibuix i pintura era lliure: ceres, colors de fusta, llapis, retoladors, aquarel·les, tremp…

2. Categories i premis

D'entre totes les obres presentades es premiaren dotze alumnes amb un lot de material adequat a les necessitats de cada etapa educativa. Les categories són les següents:

• Educació Infantil: 2 premis.
  • Educació Primària: 6 premis.
  • Educació Secundària i Batxillerat: 4 premis.

Els xiquets i les xiquetes premiats són:

EDUCACIÓ INFANTIL

ELIAS GABRIEL LUPOIU, INFANTIL 3 ANYS – CEIP ALCALDE FABREGAT. BENASSAL